اطلاعاتی در مورد جراحی فک بالا و فک پایین

 اطلاعاتی در مورد جراحی فک بالا و فک پایین

به نظرخود و اطرفیان فک‌تان زیادی بزرگ است؟ احتمالا فکر می‌کنید چانه‌تان زیادی کوچک می باشد یا اصلا چانه ندارید. در عین حال ممکن است به طور کلی در مورد اینکه فک‌تان کوچک است یا بزرگ و اینکه مشکل از فک بالاست یا فک پایین تشخیص اشتباهی داده باشید. بهترین حالت ممکنه این است که ابتدا با مشاوره با پزشک متخصص صحبتی داشته باشید تا از کار سر دربیاورید و علت اصلی ماجرا را دریابید. جراحی‌های زیبایی فک به سه دسته تقسیم می‌شوند، جراحی زیبایی فک بالا، فک پایین و چانه. حالا هر کدام از این جراحی‌ها بنا بر معاینه بيمار و عکس‌هایی که از او گرفته می‌شود و در نهایت تشخیص پزشک انجام خواهد شد و می‌تواند به تنهایی یا همراه با هم انجام شود. در این بین معاینه بیمار نقش اصلی در تعیین نوع عمل مناسب فک دارد.ما در اینجا به بررسی جراحی فک بالا و پایین می پردازیم…. 

جراحی فک پایین

جراح فک بالا جلو آمده

جراحی زیبایی که روی فک افراد انجام می‌شود می‌تواند برای کسانی باشد که فک پایین​شان یا به تنهایی یا همراه با فک بالا دچار ایراد شده است که این ایراد می‌تواند به صورت چرخیدن بیش از انداره  فک پایین به سمت بالا باشد که این امر باعث در هم رفتن دندان‌های فک پایین به داخل دندان‌های فک بالا می‌شود یا می‌تواند به صورت چرخیدن بیش از اندازه فک پایین به سمت پایین باشد که باعث باز ماندن دهان بخاطر نرسيدن دندان‌های جلویی فک‌ها روی هم می‌شود. در این مواقع عمل روی فک پایین انجام می‌شود ویا به همراه فک بالایی. در این عمل هم باز برشی در بیرون اتفاق نمی‌افتد و برش در داخل دهان خواهد بود. این‌بار فک پایین از مخاط و عضلات جدا می‌شود، در محل مناسب بریده شده و بازهم طبق معاینات و گرافی‌ها استخوان فک پایین در محل مناسب فیکس می‌شود.

جراحی فک بالا

جراح فک بالا جلو آمده

شاید در افرادی که فک بالای بیمار عقب است فرد مراجعه‌کننده با این اندیشه نزد پزشک برود که فک پایین او بیش از حد جلوست اما اصل مشکل مربوط به عقب بودن فک بالای فرد است. در افرادی که فک بالا عقب است معمولا لب‌ بالایی آنها خیلی عقب‌تر از لب پایینی فرد  می باشد که البته همین مورد موجب میگردد فرد از لحاظ زیبایی مشکل جدی پیدا کند. و همین طور افرادی که فک بالای آنها عقب است چین‌های خنده‌شان بیش از حد فرو رفته می باشد که البته این هم موضوع دیگری است که در زیبایی صورت آنها اختلال ایجاد می‌کند. همینطور بعضی از افرادی که فک بالای آنها عقب است ممکن است بدون انکه بدانند احساس کنند گونه ندارند و باید برای گونه اقدام کنند در حالی‌که دلیل اصلی این موضوع هم می‌تواند همان عقب بودن فک بالایی این افراد باشد. در چنین موردی درمان اصلی جلو آوردن فک بالا می باشد.زمانی‌که تشخیص داده می‌شود این اشخاص با عقب بودن فک بالا مواجه هستند و باید برای رفع این مشکل جراحی شوند، عمل روی آنها انجام می‌شود.همچنین ممکن است ارتفاع فک بالا بیش از حد زیاد یا کم باشد که می‌تواند سبب اختلال در جفت کردن دندان‌ها یا باعث باز ماندن دهان ناشی از عدم قرار گرفتن فک‌ها روی هم شود که در این موارد عمل جراحی فک بالا توصیه می‌شود. در این عمل همه برش‌های از داخل دهان خواهد بود و در پوست صورت هیچ برشی ایجاد نخواهد شد. به این ترتیب استخوان فک بالا از مخاط و عضلات آزاد شده و با برش افقی در سطح بالایی ریشه دندان‌ها به طور کامل بریده می‌شود . در این مرحله استخوان فک جدا شده بر اساس معاینه‌های انجام شده قبل از عمل، گرافی‌ها و قالب‌های دندانی که پیش​تر گرفته شده در جای مناسب فیکس می‌شود. 

, , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست