خاطرات عمل جراحی بینی یک بیمار

خاطرات عمل جراحی بینی یک بیمار:هنگامی که موقعیتی برای عمل جراحی بینی هایی که اسیب داخلی دیده اند پیش می اید من این موقعیت را قبول کرده و برای تغییر ظاهرم اقدام کردم نتیجه ای که حاصل شد بسیار عالی و رویایی بود. اما هنگام دوره نقاهت و ریکاوری اصلا دوره خوبی نبود برای من.

اعتراف میکنم که فیلم های زیادی در خصوص عمل جراحی های صورت دیدم. و دیدم که دکترها با یک چکش به صورت و بینی بیمار حمله میکنند و نام این عمل رو رینوپلاستی میزارن. این چیزی بود که بشدت منو ترسوند اما برخلاف انچه که نظر سنجی های آنلاین نشان میداد واقعا دوران نقاهت سخت بود. جوری که من توقع داشتم حسی بود که انگار با صورت به کامیون برخورد کرده باشم

خاطرات عمل جراحی بینی یک بیمار:اولین روز عمل جراحی بینی

خاطرات عمل جراحی بینی یک بیمار:من اشتباه میکردم دوره نقاهت به اون اندازه ای که من تصور میکردم درد نداشت و اذیت نکرد. قبل از عمل دکتر بسیار تاکید داشت که که نیازی به مسکن ها نخواهیم داشت همانگونه که بیماران قبلی نیز از مسکن استفاده نکرده بودند.

خود عمل جراحی به سرعت پیش می رود التبه با تشکر به بیهوش کننده هایی که در علم پزشکی استفاده می شوند لحظه ای خودتون رو داخل اتاق تریاژ میبینید و بعد از اون روی تختی که به حالت نشسته تنظیم شده است نشسته اید و پس از انجام عمل با توجه به ضرباتی که به استخوان های بینی شما وارد شده است نیاز به چند نوع مسکن دارید اما بعد عمل من نیازی به طور کامل تعجب برانگیزی نیازی به این مسکن ها نداشتم.

دکترهای من درست میگفتند خود عمل رینوپلاستی به هیچ وجه درد نداشت گرچه اینها تا قبل از این بود که برگه صاف کردن بینیتون رو امضا کنید.

گرچه ریکاوری بعد از عمل دردناک نیست اما بصورت مسخره ای حالت ناراحتی را پیش می اورد.

ایا تا به حال سرما خوردگی ای داشته اید که حس کنید سرتون در حال انفجار است به حالتی که گوش ها و بینی تان  گرفته واصلا توانایی شنیدن و بو کردن را ندارید؟ این حالت رو هزار برابر کنید.

من خیلی خوشحال میشدم اگر این امکان وجود داشت تا با حفر یه حفره تو سرم به این حالت خاتمه بدم. اما قبل عمل به من گوش زد کرده بودند که پکیجی که داخل بینی قرار داده میشود بدترین قسمت داستان است و بدترین حس را القا میکنند.

جویدن و قورت دادن غذا در حالتی که بینی شما به شدت گرفته باشد بسیار اذیت کننده است و من ترجیح میدادم که دکترم بهم غذاهای ابکی را توصیه میکرد تا از این حالت راحت شوم.

خاطرات عمل جراحی بینی یک بیمار

هیچکسی در مورد اینکه نتوانید دهانتان را ببندید سخنی نگفته است زیرا این تنها راهی است که می توانید تنفس کنید.

در تحقیقات قبل از عمل به این نکته برخورده بودم که دهان و گلوبشدت بعد از عمل خشک خواهند شد به همین دلیل از جند عدد معطر کننده هوا اطراف تخت خوابم استفاده کردم که این خشکی از بین برود اما کارایی نداشت. و من باید هر 5 دقیقه بیدار میشدم و اب مینوشیدم تا حالت های خشکی دهان و گلو از بین رفته و من بتوانم بخوابم

 هنگامی که فیلتر داخلی 5-3 روز بعد بیرون می آید این اتفاق حال به هم زن ترین و قشنگ ترین اتفاق زندگی است که تا به حال تجربه کرده اید؟

بعد از اینکه دکتر پنبه  و پلاستیک هایی که بعد عمل داخل بینی قرار داده است را به بیرون می کشد حالتی بسیار عالی برای شما اتفاق می افتد. اما بعد از خارج کردن پکیج بینی شما را وکیوم می کند.

زمان ان است که درمورد کبودی های بعد عمل صحبت کنیم:

دکتر مقدار زیادی استروئید برای من تجویز کرد که حالت درد و کبودی را از بین ببرد اما با توجه به مسکن هایی که در برنامه قرار داده بود باعث میشد من به شدت گرسنه شوم و عمل رفع کبودی ها بی فایده باشند. بعد از دو هفته که رنگ بینی من از بنفش به مشکی سپس به  سبز و سپس به زرد گرایید تازه بینی اصلی من خودش رو نمایان ساخت و طرحی زیبا ارائه نمود.

همه ی عوارض بعد عمل جراحی رینوپلاستی واقعی هستند.

پس از اینکه من به دکتر جهت باز کردن پانسمان ها مراجعه نمودم هنگامی که چرستار در حال خارج نمودن پانسمان بود ناگهان یکی از مویرگ های داخل بینی من پاره شد و خون زیادی از دست دادم و دکتر مجبور شد که برای جراحی مجدد اقدام کند اما با توجه به اینکه من دکتر خوبی داشتم توانست سریعا خونریزی را بند اورده و از عوارض احتمالی بعدی جلوگیری کند

اگر لازم باشد مجداد عمل ترمیم بینی خواهم نمود.

بعد از 11 روز عذاب و حس ناراحتی تمام و همچنین یک ماه تمام که تمامی اعضای بینی بهبود یاقتند و بعد از 10 ما من بشدت از نتایج عمل راضی ام و مطمیئن ام دفعه بعدی در دوران نقاهت حتما از معطر کننده های هوای بیشتری استفاده خواهم نمود.

معصومه عزیزی/ منبع: دکتر امید ثابت مهر

, , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست