مراقبت بعد از جراحی عمل بینی

 

مراقبت بعد از جراحی عمل بینی: ایابه دنبال عمل جراحی بینی خود هستید و برنامه انجام این عمل را می خواهید بچینید؟مضطرب شده اید؟نگران نباشید این موضوع کاملا نرمال است که ترکیبی از هیجان و استرس را داشته باشید قبل از عمل. و تقریبا حذس زده اید که بعد از عمل بینی شما به چه شکلی خواهد بود و شما بعد از عمل چه حسی خواهی داشت.

گرچه تعدادی از مردم بعد از اینکه وارد دوران نقاهت می شوند متوجه می شوند اصلا دوران سختی نبوده و انجه انتظار داشته اند نیست اما همچنان باید توجه کنید که باید اماده باشید برای اینکه محیط و شرایطی راحت را برای خود به ارمغان بیاورید تا نتیجه بسیار زیبایی از عمل جراحی خود بگیرید. این جا 5 روش را اورده ایم که مطمئن شوید دوران نقاهت را به خوبی می گذرانید

هنگامی که دارید برنامه دوره ریکاوری خودرا برنامه ریزی میکنید به این نتیجه میرسید که یک تا دوهفته دوره ریکاری واقعا لازم نمی باشد. گرچه در چند روز اول بعد از عمل رینوپلاستی ممکن است به ندرت احساس نرمالی داشته باشید اما واقعا مهم است که به بدنتان استراحت لازم را بدهید تا خود به خود خودرا ترمیم کند. باید حداقل برای مدت 10 روز از هرکاری دست بکشید برای اینکه بدنتان روند عادی خود را بازگرداند. هنگامی که آماده شدید می توانید به ارامی به فعالیت های عادی روزمره خود برگردید البته باید به این موضوع هم توجه نمود که بیش از حد هم نباید زیاده روی نمود. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که ممکن است مقداری کبودی در هفته های اول به وجود آید. که ممکن است باعث شود نخواهید بیشتر در جامعه رفت وآمد داشته باشید

یک محوطه اختصاصی برای ریکاوری خود بسازید

شما قادر نخواهید بود که به فعالیت های عادی خود در دوران نقاهت و ریکاوری برگردید. پس بهترین راه این است که وسایلی را که قرار است به آنها نیاز پیدا کنید را قبل از نیاز پیدا کردن در دسترس قرار دهید. قبل از روز جراحی منطقه ریکاوری خودرا اماده کنید تا نهایت راحت و استراحت را داشته باشید.شما باید به گونه ای بخوابید که سرتان بالاتر از سطح قلبتان قرار گیرد(برای اینکه از قورت دادن اب جمع شده در دهانتان هنگام خواب جلوگیری کنید و از حرکت ونا فرم شدن بینی جلوگیری کنید). پس راحت ترین راه این است که یک صندلی ساده یا یک بالشت و پتو استفاده کنید. اگر صندلی مناسبی ندارید تخت شما همان کار را انجام میدهند به شرط انکه جای خودرا ثابت کرده و از حرکت اضافی در هنگام خواب بپرهیزید (مانند انکه از بالشت در دوطرف بدن خود استفاده کنید). حتما چند بسته یخ اطراف خود آماده داشته باشید به همراه چند عدد کتاب، مجله، یا چند راه دیگر برای سرگرم شدن که بسیار نزدیک باشند. و در اخر نیز حتما در نظر داشته باشید که مسکن ها در دسترس باشند تا بتوانید در مواقعی که احساس ناراحتی می  کنید استفاده کنید.

مراقبت بعد از جراحی عمل بینیاز قبل برای برنامه غذاییتون برنامه ریزی کنید.

این عمل باعث می شود که در مواقعی که احساس خوبی ندارید. برای تهیه غذا راحت باشید و دیگر نیازی به پختن غذا باشد. اما توجه داشته باشید استفاده از غذا های بیرون و بسیار شور و بسیار شکری راه حل این مشکل نیست. شما غذاهایی مغزی نیاز دارید که بتواند به ساخته شدن سلول های جدید کمک کند. و بهترین حالت این است که از قبل غذا های خودرا اماده کرده باشید که که مطمئن شوید، به خوبی در هنگام ریکاوری انرژی بدن خودرا تامین میکنید.

سعی کنید از دستور عمل های غذایی ای استفاده کنید، که به راحتی قابل انجماد هستند و قابلیت یخ زدن و فریز شدن را داشته باشند. در این حالت وقتی که زمان شام فرا می رسد، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که غذا را به داخل ماکرویو وارد کنید و بدن هیچ زحمتی از ان استفاده نمایید. غذا هایی که فریز شده اند می توانند، به راحتی در اجاق هایی که غذارا با سرعت پایین می پزند نیز قرار گیرند و به ارامی غذایتان برای بعد از ظهر شما اماده باشد.

نحوه استفاده از دارو های مراقبت بعد از جراحی عمل بینی:

مواقعی وجود دارند که ترجیح میدهید تایم دارو هارا به تعویق بندازیم و از دردی که برایمان بوجود می آید رنج ببریم. این عمل هیچ لطفی به شما نمی کند. داروهایتان را باتوجه به تجویز و راهنمایی های دکتران استفاده نمایید. و توجه کنید که بیشتر از انکه دکتر تجویز نموده مصرف نکنید.

با احترام با بینی خود رفتار کنید

پزشک معالج شما به همراه تیم معالج خود بهترین عملکرد را در اتاق عمل به نمایش خواهند گذاشت، اما تمام مراحل دوران نقاهت را همراه شما نخواهند بود که در روند ترمیم بینیتان کمکتان کنند. یک جراحی خوب توسط یک جراح عالی می تواند، بازخوردی بسیار بد را داشته باشد در صورتی که به بینیتان فرصت ترمیم را ندهید.

استعمال دخانیات، نوشیدن مواد الکلی، استفاده از مواد و وسایل و دارو های اشتباهی، بیش از حد فشار وارد کردن به بینی و دستکاری آن می تواند تاثیر خیلی بدی در فرایند التیام بخشیدن بینی شما داشته باشد. اشتباه التیام بخشیدن بینی میتواند موجب بوجود امدن اسکار ها و بجای ماندن جاهای زخم و عفونت و یک نتیجه خیلی ضغیف در عمل بینیتان باشد همچنین می تواند. ظاهر شما را نیز به آن صورتی که تمایل داشتید نشان ندهد و موجب شود احساس خوبی نداشته باشید.

همیشه به دستور عمل های دکترتان عمل کنید.

یکی از مهمترین نکاتی که باید حتما رعایت کنید این است که تمام دستور عمل های پزشک خودرا که برای قبل و بعد از عمل ارائه داده است حتما مو به مو اجرا کنید.اینکه از بینی خود مراقبت کنید برعهده خودتان است اما پزشک شما تمام نکاتی که برای موفقیت نیاز دارید در اختیارتان قرار می دهد.

تمام نکات ضروری را قبل از روز عمل حتما مطالعه کنید. حتما اطمینان حاصل کنید که نکته ای را فراموش نکرده باشید تا به سلامتی کامل برسید. این دستورالعمل ها برای دلایلی خاص به شما ارائه میشوندبه خاطر اینکه توانایی دکتر شما در این جراحی بینی یکی از بزرگترین و اصلی ترین فاکتور هاست برای موفقیت عمل. به همین خاطر یکی از مواردی که باید توجه نمایید انتخاب بهترین جراح است.

معصومه عزیزی/ منبع: دکتر امید ثابت مهر

, , , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست